Ważne! Ta strona internetowa stosuje pliki cookies w celu zapewnienia komfortu podczas przeglądania serwisu. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies,
zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich użyciu. Zamknij informację
Kancelaria podatkowa Joanna Kudłata
Jesteś tu: Aktualności > ogólne > Obowiązkowe przejście na e-doręczenia
Obowiązkowe przejście na e-doręczenia
2025-07-07 23:24:24, ogólne
1 lipca 2025 r. system doręczeń elektronicznych stanie się obowiązkowy dla kolejnej grupy podmiotów.
Od tego dnia każdy, kto ma firmę i będzie dokonywał zmian we wpisie do CEIDG, musi podawać adres do e-Doręczeń. Będzie musiał też obsługiwać elektroniczną skrzynkę, nawet jeśli w swojej działalności nie posługuje się internetem. Tylko tą drogą urzędy będą wysyłać mu listy polecone, niekiedy nawet w sprawach prywatnych.

Doręczenie elektroniczne to odpowiednik listu poleconego, a adres skrzynki do e-Doręczeń odpowiada tradycyjnemu adresowi do korespondencji. Jeśli ktoś ma założony adres do e-Doręczeń, korespondencję urzędową już dziś co do zasady otrzymuje właśnie tą drogą. Dla większości obywateli e-Doręczenia są i będą dobrowolne. Inaczej jest z organami administracji, przedstawicielami zawodów prawniczych i przedsiębiorcami. Te podmioty są obowiązkowo włączane do systemu według rozpisanego na lata harmonogramu.

- Istotą e-Doręczeń jest obligatoryjne przejście wszystkich przedsiębiorców, przynajmniej w kontaktach z administracją publiczną, na korespondencję elektroniczną za pomocą adresu e-Doręczeń

1 lipca 2025 r., do systemu zostanie włączona kolejna grupa: podmioty niepubliczne, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) do 31 grudnia 2024 r., składające wniosek o zmianę wpisu.


Innymi słowy, 1 lipca 2025 r. system stanie się obowiązkowy dla każdego, kto prowadzi działalność gospodarczą i będzie musiał zaktualizować swoje dane w ewidencji, na przykład w związku ze zmianą adresu, ustanowieniem pełnomocnika, rozszerzeniem profilu działalności o nowy kod PKD.

- W praktyce oznacza to, że docelowo zasadniczo cała korespondencja kierowana do przedsiębiorcy od podmiotu publicznego, np. z urzędu skarbowego, będzie trafiać nie tradycyjnie pocztą na adres siedziby, ale na skrzynkę do e-Doręczeń. Przedsiębiorca nie ma zatem wyboru, musi przestawić się na korespondencję elektroniczną. Dotyczy to również tych, którzy w swojej działalności nie korzystają z internetu, np. wykonujących drobne usługi remontowe, krawieckie, fryzjerskie.



Projekt i wykonanie SN-DESIGN